Όροι χρήσης διαδικτυακού τόπου

Οι πληροφορίες που διακινούνται στο παρόν διαδικτυακό τόπο διατίθενται στους χρήστες για αυστηρά προσωπική χρήση και μόνον για πληροφοριακούς και όχι για εμπορικούς σκοπούς. Τα στοιχεία δε που εμπεριέχονται στις ιστοσελίδες της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου προστατεύονται νομικά από κάθε πράξη προσβολής πνευματικής ιδιοκτησίας ή εμπορικού σήματος ή αθέμιτου ανταγωνισμού και απαγορεύεται η χρήση, αναπαραγωγή ή επαναδημοσιευσή τους, ολική ή μερική, με οποιοδήποτε άλλο μέσο, ηλεκτρονικό ή έντυπο χωρίς τη γραπτή άδεια της εταιρίας ή του κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων.

  • SOS 1075

Λειτουργία και Συντήρηση

Τι πρέπει να γνωρίζω όταν οδηγώ στον Αυτοκινητόδρομο

Κύριο μέλημα της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είναι η ασφάλεια των οδηγών του αυτοκινητόδρομου. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος απαιτείται η κατάλληλη υποδομή αλλά και η συνδρομή των οδηγών μέσω της σωστής τήρησης των κανονισμών ασφαλούς οδήγησης.

Από την έναρξη της Λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου από την Εταιρεία, δηλαδή από τις 20 Μαρτίου 2008, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έγινε μέλος και υποστηρίζει ενεργά τις δράσεις του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.Α.Σ.) «Πάνος Μύλωνας», προσπαθώντας να συμβάλει στην ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση οδηγών και επιβατών στα θέματα της Οδικής Ασφάλειας.

tips

Οι πρώτες συμβουλές μας για το ταξίδι με αυτοκίνητο

  • Πριν ξεκινήσουμε ενημερωνόμαστε για τις καιρικές και κυκλοφοριακές συνθήκες. Βεβαιωνόμαστε ότι διαθέτουμε όλα τα απαραίτητα, ώστε να έχουμε ένα άνετο και ασφαλές ταξίδι αλλά και για να αντιμετωπίσουμε έκτακτες καταστάσεις:  τρίγωνο ασφάλειας, φαρμακείο, αντανακλαστικό γιλέκο, ένα μπουκάλι νερό, φακό και εάν είναι χειμώνας, αλυσίδες, γάντια και μια κουβέρτα.
  • Ελέγχουμε τα επίπεδα του λαδιού, της μπαταρίας και των καυσίμων καθώς και την κατάσταση και πίεση των ελαστικών μας, συμπεριλαμβανομένης και της ρεζέρβας.
  • Βεβαιωνόμαστε ότι οι αποσκευές μας είναι τοποθετημένες στον χώρο αποσκευών και δεν τοποθετούμε αποσκευές ή άλλα αντικείμενα στο πίσω ράφι του οχήματος.
  • Φροντίζουμε να φορούν ζώνη ασφαλείας όλοι οι επιβάτες του αυτοκινήτου, είτε κάθονται εμπρός είτε πίσω.
  • Τα παιδιά κάθονται στα ειδικά καθίσματα και δένονται πάντοτε με τις ζώνες ασφαλείας.
  • Οδηγούμε πάντα στη δεξιά λωρίδα, εφόσον είναι ελέυθερη, όσες λωρίδες και να έχει ο δρόμος. Στην μεαία και την αριστερή λωρίδα κινούμαστε μόνο για να προσπεράσουμε. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η ομαλή ροή της κυκλοφορίας και μειώνεται ο κίνδυνος ατυχημάτων.
  • Αν και όταν κινούμαστε επί του αυτοκινητόδρομου έχουμε προτεραιότητα, προσπαθούμε να διευκολύνουμε την είσοδο στον αυτοκινητόδρομο αυτών που εισέρχονται από τους κόμβους ή τους χώρους στάθμευσης ή τους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών.
  • Δεν οδηγούμε και δεν σταματάμε χωρίς λόγο στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ). Δεν είναι λωρίδα κίνησης ούτε χώρος για να κάνουμε στάσεις. Σταματάμε μόνο εάν το αυτοκίνητο πάθει βλάβη ή εάν ο ίδιος ο οδηγός αντιμετωπίζει πρόβλημα.
  • Πλησιάζοντας τους Σταθμούς Διοδίων μειώνουμε ταχύτητα και σταματάμε ακινητοποιώντας τελείως το όχημά μας. Υπάρχει περίπτωση προσωπικό της Εταιρείας να διασχίζει τις λωρίδες. Δεν σταθμεύουμε στις χοάνες των σταθμών διοδίων γιατί έτσι επιβαρύνουμε την ομαλή λειτουργία τους.
  • Δεν σταματάμε ποτέ δεξιά, μετά τους Σταθμούς Διοδίων, γιατί παρεμποδίζουμε την Υπηρεσιακή Λωρίδα που χρησιμοποιεί η Αστυνομία, το ΕΚΑΒ και η Πυροσβεστική.
  • Κάνουμε διάλειμμα κάθε δύο ώρες. Κάνουμε διάλλειμα αμέσως μόλις αισθανθούμε κούραση, ανεξάρτητα με το πόσο κοντά βρισκόμαστε στον προορισμό μας. Υπάρχουν Χώροι Στάθμευσης με τουαλέτες και Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου. Δεν σταθμεύουμε στις χοάνες των σταθμών διοδίων γιατί έτσι επιβαρύνουμε την ομαλή λειτουργία τους.

call 

Πως καλούμε το Κέντρο Διαχείρισης του Αυτοκινητοδρόμου

Το Κέντρο Διαχείρισης του Αυτοκινητοδρόμου λειτουργεί 24ωρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο. Μπορούμε να καλέσουμε το Κέντρο από το κινητό μας, εφόσον βρισκόμαστε επί του αυτοκινητόδρομου, καλώντας τον Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 1075. Όταν καλέσουμε τον Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης θα πρέπει να ενημερώσουμε τον χειριστή που θα λάβει το τηλεφώνημά μας σε ποιο σημείο του αυτοκινητόδρομου βρισκόμαστε, δίνοντας την κατεύθυνση (προς Αθήνα ή προς Θεσσαλονίκη) και την χιλιομετρική μας θέση. Εάν δεν γνωρίζουμε τη χιλιομετρική μας θέση δίνουμε το όνομα του προηγούμενου κόμβου ή όποιο άλλο χαρακτηριστικό μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό μας.

Εφόσον δεν διαθέτουμε κινητό, μπορούμε να καλέσουμε το Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινητόδρομου από τα (κίτρινα) Τηλέφωνα Έκτακτης Ανάγκης που έχουν εγκατασταθεί στους χώρους στάθμευσης και στον Αυτοκινητόδρομο, ανά περίπου 2 χιλιόμετρα. Εκεί απλώς σηκώνουμε το ακουστικό και ο χειριστής που θα λάβει το τηλεφώνημά μας έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίσει αμέσως την ακριβή μας θέση.

car fix

Τι κάνουμε στην περίπτωση που χαλάσει το αυτοκίνητό μας

  • Ανάβουμε τα alarm.
  • Προσπαθούμε να φτάσουμε στον επόμενο χώρο στάθμευσης ή ΣΕΑ. εάν δεν είναι εφικτό, σταματάμε τελείως δεξιά, στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης.
  • Φοράμε το ανακλαστικό γιλέκο.
  • Βγαίνουμε πάντα από την δεξιά πόρτα του αυτοκινήτου.
  • Πηγαίνουμε πίσω από το στηθαίο ασφαλείας ή εάν δεν υπάρχει απομακρυνόμαστε από το οδόστρωμα.
  • Καλούμε από το κινητό μας τον Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 1075 ή από το (κίτρινο) Τηλέφωνο Έκτακτης Ανάγκης (το οποίο βρίσκεται εγκατεστημένο ανά περίπου 2 χλμ) το Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινητοδρόμου και αναφέρουμε το περιστατικό δηλώνοντας σε ποιο σημείο του αυτοκινητόδρομου βρισκόμαστε, δηλαδή κατεύθυνση (προς Αθήνα ή προς Θεσσαλονίκη) και την χιλιομετρική μας θέση ή, εάν δεν την γνωρίζουμε, τον προηγούμενο κόμβο.

car accident

Τι κάνουμε σε περίπτωση Ατυχήματος

Εάν είμαστε μάρτυρες σε ατύχημα

  • Καλούμε από το κινητό μας τον Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 1075 και αναφέρουμε το περιστατικό στο Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινητοδρόμου, δίνοντας την κατεύθυνση, την χιλιομετρική θέση και ότι άλλες πληροφορίες μπορούμε (αριθμό και τύπο εμπλεκόμενων οχημάτων, φωτιά κλπ). Αν δεν έχουμε κινητό μπορούμε να καλέσουμε από το κίτρινο τηλέφωνο του επόμενου χώρου στάθμευσης.
  • Δεν επιχειρούμε να σταματήσουμε για βοήθεια ή να διασχίσουμε τον αυτοκινητόδρομο. Είναι ασφαλέστερο και πιο αποτελεσματικό να αναφέρουμε το περιστατικό στο Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινητοδρόμου.

Εάν εμπλεκόμαστε σε ατύχημα

  • Ανάβουμε τα alarm.
  • Σταματάμε το όχημά μας στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, αν είναι εφικτό.
  • Φοράμε το ανακλαστικό γιλέκο.
  • Βγαίνουμε πάντα από την δεξιά πόρτα του αυτοκινήτου.
  • Πηγαίνουμε πίσω από το μεταλλικό κιγκλίδωμα.
  • Καλούμε από το κινητό μας τον Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 1075 και αναφέρουμε το περιστατικό στο Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινητοδρόμου, δίνοντας την κατεύθυνση, την χιλιομετρική θέση και ότι άλλες πληροφορίες μπορούμε (αριθμό και τύπο εμπλεκόμενων οχημάτων, φωτιά, τραυματισμοί κλπ).
  • Δεν επιχειρούμε να κάνουμε σήμα σε διερχόμενα οχήματα για να σταματήσουν. Θα μας δουν την τελευταία στιγμή και η προσπάθειά τους να σταματήσουν μπορεί να αποβεί επικίνδυνη.

rain

Οδηγώντας με βροχή ή με ομίχλη

  • Οδηγούμε πάντα διατηρώντας μια μεγάλη απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Ένας καλός κανόνας είναι το "μισό ταχύμετρο", δηλαδή αφήνουμε απόσταση σε μέτρα το μισό από τα χλμ/ώρα που δίχνει το ταχύμετρό μας (πχ. εάν κινούμαστε με 100 χλμ/ώρα αφήνουμε 50 μέτρα απόσταση από το μπροστινό αυτοκίνητο).
  • Σε περίπτωση χαμηλής ορατότητας ή ομίχλης, μειώνουμε δραστικά ταχύτητα και μεγαλώνουμε την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.
  • Σε περίπτωση που το μόνο που μπορούμε να δούμε είναι η λευκή διαγράμμιση μειώνουμε ταχύτητα κάτω από τα 50 χλμ. την ώρα.
  • Εάν η ορατότητα είναι κάτω από 50 μέτρα, ανάβουμε τα φώτα ομίχλης.
  • Όταν οι συνθήκες βελτιώνονται, θυμόμαστε να σβήνουμε τα φώτα ομίχλης. Ειδικά τα πίσω φώτα ομίχλης ενοχλούνε επικίνδυνα αυτούς που μας ακολουθούν.

snow

Οδηγώντας με χιόνι ή με πάγο

Στην περίπτωση πρόγνωσης χιονόπτωσης στο ταξίδι μας, και αν αυτό είναι εφικτό, το προγραμματίζουμε για άλλη μέρα. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό και βρεθούμε αντιμέτωποι με χιονόπτωση, τότε:

  • Δεν οδηγούμε σε απόσταση μικρότερη των 50 μέτρων από το προπορευόμενο όχημα.
  • Ποτέ δεν προσπερνάμε τα εκχιονιστικά μηχανήματα.
  • Δεν αλλάζουμε λωρίδες.
  • Αν η κατάσταση γίνει πολύ δύσκολη, σταματάμε στον επόμενο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και αναμένουμε οδηγίες.
  • Για την τοποθέτηση των αλυσίδων ακολουθούμε τις οδηγίες της Τροχαίας.

drive night

Οδηγώντας τη νύχτα

  • Κάνουμε διάλλειμα και προσπαθούμε να κοιμηθούμε λίγες ώρες.
  • Σταματάτε τακτικά. Ένας 15-λεπτος υπνάκος μπορεί να είναι αρκετός για να απομακρύνει την κούραση.
  • Μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε τα σημάδια της κούρασης, όπως βαρύ κεφάλι, μάτια που μυρμηγκιάζουν, συνεχόμενα χασμουρητά, συχνές αλλαγές στάσης, δυσκολία στο να κρατάμε σταθερή τροχιά.
  • Είμαστε πολύ προσεκτικοί γιατί τα εμπόδια φαίνονται όταν βρισκόμαστε σχεδόν πάνω τους.
  • Βεβαιωνόμαστε ότι τα φώτα μας είναι καθαρά και λειτουργούν.

ΕΣΠΑ

espa logo new 2017